Радиопрограми
|
Подкасти |
Горе
|
НА ЖИВО
Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
Тикер в 09:00 ч.
Изложба на съвременна испанска карикатура представиха в Музея на розата в Казанлък. Събитието е част от програмата на 30-те Чудомирови празници, ...
|
3795
Авансцена
Филмите трябва да са разбираеми и комуникативни, защото гениалните неща са прости, смята сценаристът, режисьор и продуцент Станислав Дончев
Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
Анатолий Михайлов | 31 Май 2023, 10:45 ч. „За мен един филм трябва да бъде разбираем и комуникативен, защото гениалните неща са прости. Ако един филм е сложен и неразбираем, то той за мен не е гениален, а напротив“, каза в интервю българският сценарист, режисьор и продуцент Станислав Дончев, който е един от членовете на журито на тазгодишното издание на Международния филмов фестивал за ново европейско кино „Златната липа“. Според него филмите трябва да са „направени на разбираем и прост език, но казват нещо важно и по този начин са гениални. А не такива, които се опитват да измислят нов кино език. Това е все едно да пишеш с букви, които не означават всичко“, категоричен е режисьорът. От думите му стана ясно, че последните години „европейското кино отива в една такава посока на самоцелна оригиналност, която минава всякакви граници. В своя опит всеки да бъде гениален и първи прави неща, които аз не мога да ги гледам“, посочва още той. Интересът към седмото изкуство у Дончев се зародил още като тинейджър. „Аз още от много ранна възраст, 12- 13 годишен, съм вманиачен във филмите и нищо друго не съм си представял, че мога да правя. Но през годините киното се разви в моето съзнание. В началото беше абсолютна мания и страст, но вече го гледам малко по-комплексно и като индустрия. Но киното вече за мен е всичко“, разказа българският продуцент и сценарист. Допълва, че е „израснал с американски екшъни от 80-те и 90-те години на ХХ век“. През т.г. творецът сподели, че ще снима един игрален филм. „Една простичка, обикновена история за едно семейство, в което хората са принудени да живеят с бащата на момичето. Той е един дядо, който е с деменция. Това съответно провокира социално-битови проблеми. Неговата дъщеря иска да му организира едно последно пътуване, преди да забрави всички и всичко. Пътуване из страната да види роднини и света, а синът да прекара последните си дни с дядо си“, разказа Дончев. Очаква се продукцията да излезе на екран най-рано догодина. Станислав Дончев е роден през 1978 година, като само на 12 години прави първия си късометражен филм, заснет с VHS камера. През студентските си години е сценарист, режисьор и продуцент на два пълнометражни, игрални филма: „Търси се” (2000), който получава наградата за най-добър студентски филм на фестивала за българско кино „Златна роза” 2000 година, награда на факултета по журналистика към Софийския Университет „Св. Климент Охридски” – „Горчива чаша” и „Експерти” (2001), който печели първо място на юбилейния фестивал на кино департамента на Нов български университет през 2001 година. Завършва магистратура по "Кино и телевизионна режисура" в Нов български университет, където след това в периода 2003-2014 година е преподавател. Режисьор е на филмите „Писма от Антарктида“ (2019), „Корпус за бързо реагиране“(2012, 2014), „Блян за щастие“ (2016). Продуцент е на филма „Дъвка за балончета“ (2017). Филмът му „Малката маркиза” получава наградата на историческата гилдия на фестивала „DOCK” в Бургас.
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
Отразяване на природата: Изложбата "Естествено пространство", осветява възможностите на съвременното изкуство
|
Площадът в Пловдив, на който се е намирал Международен театър „Люксембург“, вече носи името „Театрален“
|
Прекомерна употреба на сили на военно ниво при обиска на г-н Кумс
|
Анна-Мария Попова: Историята на комикса не е никак кратка
|
Живота на художника Анселм тръгва по кината
|
Време за четене - месец Март
Препоръчани заглавия |
Изложба на съвременна испанска карикатура в Музея на розата
|
Носителката на "Оскар" Мишел Йео се присъединява към политически и бизнес лидери на форума Global Citizen
|
Камерният ансамбъл "Софийски солисти" с концерт на Международния фестивал "Мартенски музикални дни"
|
Скулпторът Димитър Бакърджиев показва малки пластики на Чудомирови герои
|
Време и пространство: Нова самостоятелна изложба на художника Евгени Недев
|
Тикер в 09:00 ч.
Изложба на съвременна испанска карикатура представиха в Музея на розата в Казанл ...
|
„За мен един филм трябва да бъде разбираем и комуникативен, защото гениалните неща са прости. Ако един филм е сложен и неразбираем, то той за мен не е гениален, а напротив“, каза в интервю българският сценарист, режисьор и продуцент Станислав Дончев, който е един от членовете на журито на тазгодишното издание на Международния филмов фестивал за ново европейско кино „Златната липа“.
Според него филмите трябва да са „направени на разбираем и прост език, но казват нещо важно и по този начин са гениални. А не такива, които се опитват да измислят нов кино език. Това е все едно да пишеш с букви, които не означават всичко“, категоричен е режисьорът.
От думите му стана ясно, че последните години „европейското кино отива в една такава посока на самоцелна оригиналност, която минава всякакви граници. В своя опит всеки да бъде гениален и първи прави неща, които аз не мога да ги гледам“, посочва още той.
Интересът към седмото изкуство у Дончев се зародил още като тинейджър.
„Аз още от много ранна възраст, 12- 13 годишен, съм вманиачен във филмите и нищо друго не съм си представял, че мога да правя. Но през годините киното се разви в моето съзнание. В началото беше абсолютна мания и страст, но вече го гледам малко по-комплексно и като индустрия. Но киното вече за мен е всичко“, разказа българският продуцент и сценарист. Допълва, че е „израснал с американски екшъни от 80-те и 90-те години на ХХ век“.
През т.г. творецът сподели, че ще снима един игрален филм.
„Една простичка, обикновена история за едно семейство, в което хората са принудени да живеят с бащата на момичето. Той е един дядо, който е с деменция. Това съответно провокира социално-битови проблеми. Неговата дъщеря иска да му организира едно последно пътуване, преди да забрави всички и всичко. Пътуване из страната да види роднини и света, а синът да прекара последните си дни с дядо си“, разказа Дончев.
Очаква се продукцията да излезе на екран най-рано догодина.
Станислав Дончев е роден през 1978 година, като само на 12 години прави първия си късометражен филм, заснет с VHS камера. През студентските си години е сценарист, режисьор и продуцент на два пълнометражни, игрални филма: „Търси се” (2000), който получава наградата за най-добър студентски филм на фестивала за българско кино „Златна роза” 2000 година, награда на факултета по журналистика към Софийския Университет „Св. Климент Охридски” – „Горчива чаша” и „Експерти” (2001), който печели първо място на юбилейния фестивал на кино департамента на Нов български университет през 2001 година.
Завършва магистратура по "Кино и телевизионна режисура" в Нов български университет, където след това в периода 2003-2014 година е преподавател. Режисьор е на филмите „Писма от Антарктида“ (2019), „Корпус за бързо реагиране“(2012, 2014), „Блян за щастие“ (2016). Продуцент е на филма „Дъвка за балончета“ (2017). Филмът му „Малката маркиза” получава наградата на историческата гилдия на фестивала „DOCK” в Бургас.
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
|
Отразяване на природата: Изложбата "Естествено пространство", осветява възможностите на съвременното изкуство
|
Площадът в Пловдив, на който се е намирал Международен театър „Люксембург“, вече носи името „Театрален“
|
Прекомерна употреба на сили на военно ниво при обиска на г-н Кумс
|
Анна-Мария Попова: Историята на комикса не е никак кратка
|
Живота на художника Анселм тръгва по кината
|
Време за четене - месец Март
Препоръчани заглавия |
Цветни аспекти
Изложба на съвременна испанска карикатура в Музея на розата
|
Цветни аспекти
Носителката на "Оскар" Мишел Йео се присъединява към политически и бизнес лидери на форума Global Citizen
|
Творчески отражения
Камерният ансамбъл "Софийски солисти" с концерт на Международния фестивал "Мартенски музикални дни"
|